fakantsi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martine - WaarBenJij.nu fakantsi - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Martine - WaarBenJij.nu

fakantsi

Blijf op de hoogte en volg Martine

06 April 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon bini!

Mijn vakantie zit er al weer op na 2 weken heerlijk genieten van dit eiland.
Het waren 2 fantastische weken, en na deze 2 weken denk ik toch ik wil nooit meer terug. Maarja voor altijd vakantie houden hier kan natuurlijk niet.

De vakantie begon met dolfijnen zwemmen, wat is dat een prachtige ervaring.
Eerst kregen we informatie over wat we wel en niet mochten doen als we in het water waren. Daarna werden de dolfijnen naar hun plek geroepen en mochten we het water in. En deden we kunstjes met ze. Echt een top gevoel was dat! En daarna nog een dolfijnen show gezien.

M'n Duikbrevet is ook binnen, 3 dagen in de vakantie toch naar school geweest. van half 9 tot 5 praktijk en theorie over het duiken. 6 prachtige duiken gemaakt. Zo is het onderwaterwereldje toch wel prachtig! En natuurlijk met een beetje leren de toets gehaald!

Samen met iemand die hier op bezoek is bij een student ben ik samen naar het struisvogelpark geweest. Wat een gekke beleving was dat. In een safariauto gingen we langs alle struisvogels. Ook mochten we de struisvogels voeren, een beetje griezelig was het wel.

Aan het eind van de 1e week weer Fullmoon party gehad, weer een geweldige avond met een iets minder einde. We gingen met 2 auto's naar huis maar de 1e auto voor ons had een ongeluk. Wij zagen ze ineens langs de kant staan het was half 6 sochtends. Iedereen was gelukkig ongedeerd. hierna rustig naar huis gereden aangezien de auto niet helemaal 100% was. 1 van de studenten kreeg toch last van d'r nek.. en als redelijk nuchtere ging ik mee naar het ziekenhuis. 8 uur waren we uiteindelijk thuis.. alles gelukkig redelijk goed afgelopen.

Daarna niet meer geslapen, aangezien we toch om 1 uur weer weg moesten voor het wakeboarden. Moe?? nee top fit! Wat was het wakeboarden super om te doen. Na 3 keer gevallen te zijn met starten verliep het daarna helemaal soepel. Zeker kunnen genieten! volgende week zondag gaan we weer om wat trucjes onder de knie te krijgen!

Samen met een andere student en haar ouders en zus ben ik naar Klein Curaçao geweeest. Een klein onbewoond eilandje naast Curaçao. Met een catamaran zijn we naar het eiland gegaan. De heenweg ging er heftig aan toe. Veel mensen waren erg misselijk. Maar ik lag zowat te slapen op het voordek en had nergens last van behalve dat ik helemaal doorweekt was door het water wat over de boot vloog. Op de heenweg hebben we dolfijnen en vliegende vissen gezien.
Eenmaal bij het eiland na 2 uur konden we met snorkelset zwemmend naar het eiland. En ja hoor heel veel schildpadden gezien, en stiekem aangeraakt! Daarna samen met kim over het eiland gelopen naar de vuurtoren en de wrakken die er lagen. Wat een kiezelachtige bedoeling was dat. Daarna een heerlijke bbq gehad op de boot en daarna lekker liggen zonnen. En na een uur weer terug naar Curacao, maar dit keer op de zeilen. Super om dit mee te maken!

Als laatste zijn we gisteren met de hele groep naar Bonaire geweest! wat een drama was dat. We zouden om 6 uur 's ochtends vertrekken. Dus om kwart voor 4 waren we op Hato. Alles verliep prima, en instappen maar. En weer uitstappen, 1 van de motoren kapot. Daarna tot 11 uur moeten wachten voordat we eindelijk konden vliegen naar Bonaire.. en waar moesten we in zitten,, een zeer gammel vliegtuigje.. maar we waren er uiteindelijk. Scooters gehuurd en heel Bonaire door gereden. Wat een pracht eiland. Zo veel meer natuur dan in Curaçao en ook echt prachtig.
Aan het eind van de dag lekker uiteten geweest aan de zee. En toen maar terug naar het vliegveld en hopen dat onze vlucht om kwart voor 10 gaat. Maar nee hoor tot half 12 moesten we wachten. Op zich weinig van gemerkt.. heb de hele tijd geslapen. En om kwart over 12 eindelijk weer thuis in Curaçao.
Vandaag even dagje voor school bezig bij saint tropez en vanavond de vakantie afsluiten met wat studenten van me stage.. dat wordt weer een goed avondje!

En over precies 3 weken stap ik in het vliegtuig om weer naar het koude Nederland te gaan. Na deze 2 weken blijf ik nog liever wat langer. Maar terug naar huis? graag.. weer naar vrienden en familie want die mis ik toch wel erger dan verwacht!

Asta la vista!
Foto's volgen!




  • 06 April 2013 - 22:07

    Marion Lankhorst :

    Och jee zeg ik mis je ook hoor de tranen lopen nu over mijn wangen bij het lezen van je mooie belevenissen daar in Curaçao. Wat heb je daar toch geweldig mooie dingen meegemaakt!! Echt super fijn voor je!! Wat een miemel ben ik toch hè van wie zou Sem dat toch hebben. Geniet nog van je weekjes daar en wij zijn er zeker als je weer terug komt waar weet ik nog niet!!! Xxxxxx dikke knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

3 maanden curacao

Recente Reisverslagen:

18 April 2013

Laatste weekje..

06 April 2013

fakantsi

21 Maart 2013

2e maand

01 Maart 2013

De 1e maand!
Martine

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 4514

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 02 November 2017

Indonesie

22 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Thailand

01 Februari 2013 - 04 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: