De eilanden - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Martine - WaarBenJij.nu De eilanden - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Martine - WaarBenJij.nu

De eilanden

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 Augustus 2015 | Thailand, Ko Phi Phi Don

De eerst 2 weken zitten erop. Als ik terug kijk op de afgelopen weken besef ik nog niet helemaal wat ik eigenlijk allemaal al heb gedaan. Na bangkok en surat thani ben ik opweg gegaan naar de eilanden, koh tao/ koh phangan/ koh samui/ ko phiphi. Deze reis heb ik samen met 2 andere gemaakt. Sorry voor de lange blog maar hieruit blijkt maar weer wat ik allemaal wek niet heb gedaan

Eerst naar koh tao, hier deden we ons eigen ding aangezien de andere twee hun duikbrevet wilden halen, deze had ik al. Ik ben 4 dagen op het eiland geweest en had voor al deze dagen eem scooter gehuurd. De eerste volle dag ben ik het hele eiland over gegaan. Soms best wel eng aangezien er steile wegen waren waar de scooter soms wel moeite mee had. Naar verschillende stranden en viewpoints geweest. 's Avonds heerlijk op het strand gezeten met wat andere backpackers en natuurlijk wat buckets leeg gemaakt. De volgende dag stond duiken pp het programma maar door de leuke avond was ik te laat wakker. Ik rap tempo alles gepakt en vertrokken en ik had geluk de boot was nog noet weg. Twee paar prachtige duiken gemaakt en de aanval van een vis overleefd. Dat was wel even spannend onder water een mis im gevecht met mijn flippers. Verder op koh tao nog naar een eilandje ernaast geweest om lekker op het strand te liggen. Op koh tao viel ook gelijk de eerste regen van de reis, 's avonds korte maar hevige buien.

Daarna de reis voortgezet naar koh phangan, hier hadden we een heerlijk resort geboekt. Onze eigen bungalow met zwembad aan het strand. Maar we kwamen er voor de beruchte fullmoonparty. Maar eerst de jungleparty, een feest in de jungle de avond voor de fullmoon. Dit was een appartement ervaring, het had een mysterieus sfeertje aangezien het in de jungle was en het ook nog is regende. Al hield dit ons niet tegen. De volgende dag het eiland over geweest met een scooter. Op zoek naar watervallen, wij de botjes volgen met waterval, was er een val zonder water. Op naar poging 2, naar een half uur klimmen hoorde we dan eindelijk het water. Doordat het regenseizoen wat laat is was de waterval niet zo groot als gewoonlijk wat wel jammer was. Maar naar nog even klimmen waren we er, een poortje waar het water doorstroomde naar beneden waar we heerlijk in konden afkoelen. 's Avonds op naar de fullmoonparty, geverfd en wel. Maar daar viel het ons een beetje tegen. Zo massaal en men was zo van de wereld. We hielden het voor gezien. De dag erna heerlijk aan het zwembad gelegen en uitgerust om de volgende dag naar koh samui te varen

Op koh samui 2 nachten geweest, had maar 1 volle dag. Die dan zijn we naar de Angst Tong eilanden geweest. Hier verschillende bergen beklommen om vervolgens een prachtig uitzicht te hebben.

Na koh samui hadden we een lange tocht voor de boeg, 2 uur boot/ 4 uur bus/ 2 uur boot op weg naar koh phiphi. De hele weg eigelijk alleen maar geslapen. Eenmaal op kohphiphi was het al 6 uur savonds dus wat gaan eten en daarna onder het genot van een drankje naar de zoveelste vuurshow gekeken. De volgende dag heb ik samen met Melanie, het meisje wat ik in bangkok heb leren kennen de Island tour gedaan. Met de boot gingen we eerst naar maya bay (van de film the beach) dit was wel even spannend aangezien het erg slecht weer was en de golven waren hoog. We moesten namelijk met kajak van de boot om vervolgens in een net te springen om het eiland op te klimmen. Niemand durfde dus ging ik als eerste, lichtelijk gespannen maar wat vet om de natuur zo zijn werkt te zien doen. Uiteindelijk iedereen over door het eiland om naar het strand te lopen. Ik herkende het van de film die ik in het vliegtuig heb gekeken. En wat was het mooi, er was dan wel geen zin en een klein beetje regen maar dat gaf het ook wel weer iets. Vervolgens nog gesnorkeld, naar bamboe eiland en naar monkeybeach. Een afgelegen strand waar de wilde aapjes van het eiland wonen. Wat heb ik een lol gehad om die apen. Vandaag ik het tijd voor weer een lange reis van koh phiphi naar krabi, naar bangkok en naar chiang mai. Een reis van 22 uur, waarvan 1 nacht dus dat scheelt.

Na deze twee weken samen reizen met twee andere, reis ik vanaf nu alleen. De jongen gaat wel de zelfde kant op maar gaat op andere manier dan mij en misschien zien we elkaar daar nog. Jammer genoeg heeft die meid waarmee ik ook de Island tour heb gedaan haar reis stop gezet. Tijdens de trip ervoor had ze zich erg bezeerd aam haar voeten wat nig niet zo 1,2,3 heelt. Tevens had zij anders ook een andere route genomen.

Nu nog even genieten op het stand voor hoelang het droog blijft en spullen pakken en vertrekken. Het voelt net alsof ik opnieuw begin aan deze reis. Alleen verder en naar eem heel ander gedeelte van Thailand.

En ik hoorde dat het in Nederland mooi weer is dus doe even wat hier heen.

Groetjes!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Phi Phi Don

Thailand

4 weken backpacken door Thailand

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2015

De toeristen industrie

08 Augustus 2015

De eilanden

26 Juli 2015

Eerste dagen Thailand
Martine

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 4482

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 02 November 2017

Indonesie

22 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Thailand

01 Februari 2013 - 04 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: